Abstract:
Spor insanoğlunun en temel ihtiyaçlarındandır. İnsan, dünyada var olduğundan
itibaren sporla uğraştığı bilinmektedir. İlkçağlarda savunma amaçlı yapılan spor günümüzde
yerini çok geniş alanlarda devam ettirmektedir. İster eğlence ister kar amaçlı yapılsın sporun
hayatımızdaki yeri önemli derecede artmaktadır.
Sponsorluk, spor eğlence, kar amacı gütmeyen olaylar veya organizasyonlar gibi bir
mala ödenen nakdi ve/veya ayni ücret ve bunu karşılığında mal ile ilişkilendirilmiş ticari
potansiyelin işletilebilirliğine ulaşan bir faaliyettir.1 Sponsorluk türlerinden en güzel sonuç
spor sponsorluğundan alınmaktadır. Spor sponsorluğu sayesinde çok geniş kitlelere hitap
edilebilir ve kısa bir sürede istenilen ürünün bu kitlelere tanıtımı yapılabilir.
Bu çalışmada sporun ekonomi ile ilişkisi üzerinde durularak, spor sponsorluğunun
önemi vurgulanmaya çalışılmaktadır. Türkiye‟de Yıldız Holding çatısı altında bulunan Ülker
Grubunun bu bağlamda sponsorluk faaliyetleri incelenmiştir. Çıkan tablo neticesinde; spor
sponsorluğuna katkısının yanı sıra Ülker Grubunun tanınırlığının da bu yolla arttığı
gözlemlenmiştir.