Institutional Open Archives
Recently added
Search DSpace
This Collection
.
Policy
Instruction
About Us
Contact Us
.
.
English
Türkçe
DSpace@FIRAT
→
YÜKSEK LİSANS TEZİ
→
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
→
Recent submissions
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 251-298 of 298
Previous Page
İlkokullarda serbest kıyafet uygulamasının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi / Free clothing applications in education
MEHMET SAĞLAYAN
(
2015
)
İlkokullarda kaynaştırma eğitimi uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri / The problems encountered in mainstreaming applications in primary schools and recommendations
ESEN DAMLA BALO
(
2015
)
Ortaöğretim kurumlarının örgütsel öğrenme düzeylerinin okul etkililiği ve örgütsel vatandaşlık davranışlarına etkisi / The impact of high schools' organizational learning level on school effectiveness and organizational citizenship behaviour
MÜSLİM ALANOĞLU
(
2014
)
Lise matematik dersi öğretim programı ölçme-değerlendirme boyutunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi / Evaluating measurement and evaluation aspect of high school mathematic curriculum based on teacher's opinion
TUNCAY TUNCEL
(
2015
)
2013 okulöncesi eğitim programlarındaki kazanımların uygulamadaki etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi / The analysis on the teachers' views about the efficiency of the acquisitions in 2013 pre-school education programs on the application
MEHMET AKİF KAY
(
2015
)
Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen bilimleri derslerindeki akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması / The effect of the problem-based learning approach on the academic achievements and attitudes of the students in science lesson: A study of meta-analysis
NİDA AYAZ
(
2015
)
Okul öncesi öğretmen adaylarının anne baba tutum algısı, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki / Preschool teacher candidates' perception of the attitude of parents, the relationship between critical thinking and problem solving skills
ÖZGÜN ZİNCİRLİ
(
2014
)
İlkokul programı oyun ve fiziki etkinlikler dersinin işlevselliğinin ve geleneksel çocuk oyunlarının uygulanabilirliliğine göre incelenmesi / Functionality of game and physical activities course in primary school programme according to the applicability of traditional games
İBRAHİM CELAYİR
(
2015
)
Kerim Aydın Erdem' in Gecenin Bir Saatinde adlı kitabındaki öykülerin söz dizimi açısından incelenmesi / Studying the syntax of the story in Kerim Aydın Erdem' s work called "In An Hour At Night"
MESUT KÜRÜM
(
2011
)
Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflarda geometrik cisimlerin alan ve hacimlerinin öğretiminde Cabri 3D yazılımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi / The effect of Cabri 3D software in teaching sphereand volume of geometric objects on student success and attitude at secondary school in 6th, 7th and 8th grade
ALEV AKGÜL
(
2014
)
Tam sayıların tarihçesi ve tam sayılar konusunun öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri / History of whole numbers and teachers' views related to teaching the subject of whole numbers
ŞEYDA ZENGİN
(
2014
)
Öğretmen adaylarının akıllı sınıf teknolojilerinin kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesi / The determination of candidate teachers' attitudes regarding the use of smart classroom technologies
SONGÜL KARAKUŞ
(
2014
)
Mustafa Ruhi Şirin'in şiirlerinin Türkçe öğretimi bağlamında tema ve iletiler açısından incelenmesi / The revi?ew of Mustafa Ruhi? Şi?ri?n's poems i?n terms of theme and messages i?n the fi?eld of Turki?sh language teachi?ng
MEHMET MİRAÇ SERT
(
2014
)
Yönetim bilgi sistemi olarak e-okul uygulamalarının değerlendirilmesi / E-school evaluation in practice management information system
MURAT POLAT
(
2011
)
Fen bilgisi öğretmen ve öğretmen adaylarının "ışığın kırılması" konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve sınıf içi uygulamalarının belirlenmesi / Examining pre and in-service science teachers' technological pedagogical content knowledge and classroom teaching practices in the topic of "refraction of light"
NEŞE ERGÜN
(
2014
)
60-72 aylık çocukların ilkokula başlama durumlarının incelenmesi / The examination of starting the primary school of 60-72 month children
MUTLU ASLAN
(
2014
)
Materyal destekli matematik öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrenci başarısına, tutumuna, kaygısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi / The effect of mathematics teaching supported with material on (secondary school) 6th student success, attitude, concern and permanency of learning
AYŞE NUR ERŞEN
(
2014
)
Türkiye' de çevrimiçi eğitimde ders veren öğretim elemanlarının çevrimiçi ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri / Online course providers views towards online measurement and evaluation methods in Turkey
YUNUS BALTA
(
2014
)
Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının tutum ve akademik başarılarına etkisi / The effect of computer assisted teaching on academic success and attitudes to the science teachers' candidates
SİNAN ASLAN
(
2014
)
Astronomi dersinin öğretiminde bilgisayar destekli eğitim yönteminin öğrenci başarısına etkisi / Effect of student achi?evement addressed to computer-assi?sted instructi?on based teachi?ng methods for astronomy course
OĞUZHAN ÇOLAK
(
2014
)
Fen lisesi öğrencilerinin öz-düzenlemeli öğrenme becerisine sahip olma durumlarının incelenmesi / Research of sience high school students? having self regulated learning skills
OSMAN KARAHAN
(
2012
)
Mevlâna İdris Zengin'in hikâye ve masallarındaki iletiler ve bu iletilerin Türkçe eğitimi açısından incelenmesi / The messages in Mevlâna İdri?s Zengi?n's story and tales and its study in the Turkish language education
BEDREDDİN SİNA KILINÇ
(
2014
)
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi tarihinde Arthur Lumley Davids'in "A Grammar of the Turkish Language" adlı eseri üzerine bir inceleme / An evaluation of Arthur Lumley Davids' "A Grammar of the Turki?sh Language" in terms of the teaching of Turkish as a foreign language
FATMA SEMRA TURAN
(
2014
)
İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi programındaki etkinliklerin eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesine yönelik öğretmen görüşleri(Malatya İli örneği) / The teacher's opinions about the improvements of critical and creative thinking skills in activities of the program in the primary Science and Technologi lesson
HATİCE DOĞAN
(
2011
)
İnternet bağımlılığı ve sosyal ağ kullanım düzeylerinin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarıları ile ilişkisinin incelenmesi / Investigation of the relationship of secondary school students' academic achievement with Internet addiction and social networking use levels
MUHAMMET TORAMAN
(
2013
)
Türkiye'nin öğretmen yetiştirme sisteminde klinik uygulama modelinin uygulanabilirliği / Applicability of the clinical practice model in teacher training system of Turkey
EMİN TAMER YENEN
(
2014
)
Kuantum Öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi / The effect of science education based on Quantum Learning model to students academic success
ADNAN YİLGEN
(
2014
)
Öğrenme-öğretme ortamlarında durumlu öğrenme yaklaşımının uygulanması ve değerlendirilmesi / Application and evaluation of situational learning approach in learning-teaching environment
EMİNE BOZU
(
2014
)
Sınıf öğretmeni adaylarının matematik alan eğitimi bilgisi yeterliklerinin incelenmesi / The investigation of the primary school teacher candidates' competences of the knowledge of mathematics field education
FIRAT GÜREŞ
(
2014
)
Harmanlanmış öğrenme temelli özel öğretim yöntemleri-II ve okul deneyimi derslerinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve sınıf içi uygulamaları üzerine etkisi / The effect of blended learning based science methods course and school experience on pre-service science teachers' technological pedagogical content knowledge and classroom practice
SELCAN SUNGUR
(
2014
)
İlköğretim düzeyindeki seçmeli derslerin seçim kriterlerinin öğretmen ve okul yöneticisi görüşlerine göre değerlendirilmesi / Evaluation of primary school levels elective lessons evaluation criterias to teachers and school managers
AYTAÇ ÖZÜT
(
2014
)
Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri için geliştirilen web tabanlı bir sistemin kullanışlılığının incelenmesi / The investigation of usefulness of web-based systems developed for school experience and teaching practice course
YUSUF SARIKAYA
(
2014
)
Öğretmen adaylarının FATİH projesi çerçevesinde e-içerik geliştirme becerilerinin değerlendirilmesi / Assessment of pre-service teacher' skills on developing e-contents within the frame of FATİH project
EBRU POLAT
(
2014
)
Elazığ Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine ve motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri / Opinions of the students of Elaziğ Science and Art enter towards Social Studies Course and their motivation level
FATMA YILDIRIM
(
2013
)
Çokkültürlülüğün okul yönetimine etkisi: Mardin ili örneği / The effect of multiculture on school management: Mardin city sample
ABDULKADİR ERCAN
(
2013
)
Fen ve teknoloji dersinde bilgisayar destekli zihin haritası oluşturmanın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa etkisi / The effect of using computer based mind mapping on students? academic achievement, attitudes and retention in science and technology course
EMİNE KÜBRA FİDAN
(
2012
)
İlköğretim II. kademe din kültürü ve ahlâk bilgisi ders kitaplarında ahlâk öğrenme alanında kullanılan hadislerin din öğretimi açısından incelenmesi / Primary II. step learning culture of religion and ethics in science hadith used in flames ethics investigation of religious education
KENAN ŞAHİN
(
2013
)
6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi / An analysis of theattitudes of the 6th and 7th grade students towards social information in terms of vasious variables
YUSUF SAĞDİÇ
(
2013
)
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin iletişim becerilerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. / Specifying the communication skills of the social sciences teachers and examining them for some variables
HALİL KILIÇ
(
2013
)
Ortaokul 6. sınıfta geometri ve matematik derslerinin bir proğram içinde öğreniminin öğretmenler açısından değerlendirilmesi / Evaluation of learning primary education 6th grades mathematics and geometry lessons in terms of teachers within a program
NEZAHAT GÖK
(
2013
)
Yükseköğretimde bağıl ve mutlak değerlendirmeye ilişkin öğrencilerin ve öğretim elemanlarının görüşleri / Students and instructors opinions about relative and absolute evaluation in higher education
ÜNAL KAYA
(
2013
)
Bilgisayara Giriş Dersinin ekran okuma ve basılı materyale göre sunulmasının öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisi / Effect of screen reading and reading from printed out material on student success and permanency in Introduction to Computer Lesson
FERDİ BAHADIR
(
2013
)
İlkokul yöneticilerinin program liderliği davranışlarını gösterme düzeylerinin öğretmenlerin kolektif yeterlik algısına ve örgütsel öğrenme düzeyine etkisi / The effect of demonstration level of program leadership behaviors among elementary school administrators on collective efficacy perception and organizational learning
ZÜBEYDE YARAŞ
(
2013
)
Ortaöğretim kurumlarında kronizm algısının örgütsel güven üzerindeki etkisi / The effect of perception of cronyism on organizational trust in secondary schools
RUÇHAN POLAT
(
2013
)
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, müdürlerinin denetim görevlerini gerçekleştirmelerine ilişkin algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisi (Elazığ ili örneği) / The influence of the perception related to the discharge of the teachers, principals and inspectors in the primary schools on the organizational commitment. (The sample of Elaziğ)
MEHMET KAZIM YILDIRIM
(
2013
)
Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık başarısı, bilgisayar öz yeterlik ve bilgi okuryazarlık öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişki / The information literacy success of prospective teachers, the relationship between the level of computer self efficacy and information literacy self efficacy
KÜRŞAT BALCI
(
2013
)
İlköğretimde fen ve teknoloji dersini yürüten öğretmenlerin öğretim sürecinde yaşadıkları sorunlar: Elazığ ili örneği / The problems experienced during the process of teaching by the teachers who conduct science and technology course in primary schools
TUBA DAĞ
(
2012
)
Öğrencilerin akademik başarılarının veri madenciliği metotları ile tahmini / Prediction of student's academic achievements by using the data mining methods
DÖNÜŞ ŞENGÜR
(
2013
)
Now showing items 251-298 of 298
Previous Page
Browse
All of DSpace
Communities & Collections
By Issue Date
Authors
Titles
Subjects
By Type
By Published Type
By Submit Date
This Collection
By Issue Date
Authors
Titles
Subjects
By Type
By Published Type
By Submit Date
Help
Sıkça Sorulan Sorular
Oturum Açma
Oturum Kapatma
Yayın Ekleme
Yayın Silme
Yayın Güncelleme
Sosyal Paylaşım
... Daha Fazla Göster
Other Links
DSpace@Fırat
DSpace@MIT
DSpace@Cambridge
YÖK Open Access
Ankos Open Access
Who's Using DSpace?
University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY